Review Summary
Fracomina is often described as offering beautiful, elegant clothes that fit well and feel feminine. Several customers also mention a smooth ordering process, fast delivery, and helpful communication, while a few reports say items were too small or arrived with defects.
Delivery
"The belt shipped as extra package, no problem."
"Very easy steps to order...received on time."
"My package was delivered after 2,5 weeks, I needed the package for a party and I received it 1 week later. I called DHL and problem was that…"
My package was delivered after 2,5 weeks, I needed the package for a party and I received it 1 week later. I called DHL and problem was that Francomina did not give my email address, nor phone number to them so they could not reach me to deliver the package, big mistake from Francomina.
Digital experience
"express delivery speed and fantastic communication with the store. Even though I am from another country, I will be very happy to shop with you.…"
express delivery speed and fantastic communication with the store. Even though I am from another country, I will be very happy to shop with you. Thank you very much
"Site works perfectly and fast delivery."
"Produtos com muita qualidade e design muito apelativo e o site muito fácil de usar."
-
C. A.
10 Jan 2026
Verified reviewI had an issue with my product and needed to return it. However, I was required to: 1. Provide an explanation, even though I was still within the period in which I could cancel the order without giving any reason; and 2. Print a return label and incur additional costs, despite the fact that I will not be refunded the €10 once my payment is returned. Considering that the problem was not caused by me, this experience will make me think twice before purchasing from Fracomina again.
Reply from En.fracomina.com
Dear Customer, Thank you for your feedback. We are sorry to hear that the return process felt cumbersome, and we would like to clarify a few points. Regarding your concerns: The explanation request: We ask for a reason for the return as a standard procedure to improve our product quality and service. This does not affect your right to cancel, but it helps us understand how we can do better. Refund Status: We are pleased to inform you that we have processed your full refund today. You should see the funds back in your account shortly, depending on your bank's processing times. As we have worked to resolve this promptly and have issued a full reimbursement, we would be very grateful if you would consider updating your review. We value your loyalty and hope this quick resolution shows our commitment to our customers. We look forward to welcoming you back to Fracomina soon. Best regards, The Fracomina Team
-
Rute B.
10 Jan 2026
Verified reviewThe delivery was delayed and exceeded the estimated delivery time. According to DHL, the problem was due to Fracomina not providing the complete address on the package, which is why it was held in Porto for several days. The situation was resolved after several attempts I made with DHL to correct the shipping address.
Reply from En.fracomina.com
Dear Customer, Thank you for bringing this to our attention. We sincerely apologize for the delay and the inconvenience you experienced with your delivery in Porto. To clarify what happened: we investigated the issue and found that the shipping address provided contained special characters (such as the '°' symbol). Unfortunately, some international courier systems, including DHL's, cannot process these symbols correctly, which caused a truncation of the address data during the digital transfer. We truly appreciate that you took the initiative to contact DHL to finalize the delivery. Your proactivity was essential, and we have taken note of this to improve our address validation system. Given that the delay was caused by a technical formatting error and that we are committed to providing the best service, would you consider improving your review? Your support means a lot to a brand like ours as we work to refine our international shipping processes. Best regards, The Fracomina Team
-
Urs S.
29 Dec 2025
Verified reviewMy last order left a bad taste!. I ordered the jacket in a specific size, at a price that was more than 100 euros cheaper. The order was rejected and I was refunded. The next day, the same jacket was available again at full price and, surprisingly, I was able to order it. So far, it looks like I will receive this order. For me, this is not really customer friendly. The logistics problem I do not mention in contect with Francomania, but I have still not receifed this Jacket.
Reply from En.fracomina.com
Dear customer, Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize for the frustration caused by the cancellation of your initial order and the subsequent delay with DHL. Update on your delivery: We have personally contacted DHL to unlock the shipment and speed up the process. You should see an update in the tracking very soon, and the jacket will be in your hands shortly. We truly value your business and hope that, once you receive and try on your new jacket, you might consider updating your review to reflect the effort we’ve made to resolve these logistics issues for you. Best regards, The Francomania Team
Reply from Urs S.
Thank you so much for your great understanding in canceling my first order, which was a promotional offer and became available at full price a few hours later. Unfortunately, I can't buy anything with your understanding now, and I still consider it an outrage from a company like yours.
Show exchanges Hide exchanges -
Biljana P.
20 Dec 2025
Verified reviewVery fast and professional service.
Reply from En.fracomina.com
Hello, Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that you had a fast and professional experience with us. Your feedback means a lot and encourages our team to continue delivering top-notch service. We look forward to serving you again soon! ❤️❤️
-
Katarzyna S.
19 Dec 2025
Verified reviewAlles Perfekt. Danke
Reply from En.fracomina.com
❤️❤️
-
Els M.
19 Dec 2025
Verified reviewIk heb een mail gestuurd omdat 1 dag nadat ik mijn bestelling plaatste er 30% korting was. Ik heb geen antwoord gehad, niet netjes
-
Darja G.
19 Dec 2025
Verified reviewExcelent experience.
Reply from En.fracomina.com
Hello, Thank you so much for your wonderful feedback! We're thrilled to hear that you had an excellent experience with us. Your satisfaction is our priority, and we look forward to serving you again in the future. Best wishes, ❤️❤️
-
Darja G.
19 Dec 2025
Verified reviewExcellent items, perfect service.
Reply from En.fracomina.com
❤️❤️
-
Laetitia D.
19 Dec 2025
Verified review❤❤❤❤❤
Reply from En.fracomina.com
❤️❤️
-
Joana B.
19 Dec 2025
Verified reviewQuick delivery, well packed
Reply from En.fracomina.com
❤️❤️
-
H. E.
19 Dec 2025
Verified reviewI arranged a pick up to return the jeans, they didn’t come and there’s no way of getting in contact with the company or with fracomina. I sent a message and still no answer.
Reply from En.fracomina.com
Hello, Thank you for taking the time to share your experience with us. We genuinely apologise for the inconvenience you encountered while trying to arrange your return. Please reach out to our customer service team directly so we can assist you further and resolve this issue promptly. Thank you for your understanding. ❤️❤️
-
Rita C.
19 Dec 2025
Verified reviewGreat service.
Reply from En.fracomina.com
❤️❤️
-
Karine C.
19 Dec 2025
Verified reviewAll was ok .very happy.
Reply from En.fracomina.com
❤️❤️
-
Veronique D.
16 Dec 2025
Verified reviewperfect
Reply from En.fracomina.com
❤️❤️
-
G. H.
16 Dec 2025
Verified reviewSchnelle Lieferung
Reply from En.fracomina.com
❤️❤️
-
Simona K.
16 Dec 2025
Verified reviewThe dress was used, dirty, and damaged.
Reply from En.fracomina.com
Hello, Thank you for sharing your experience with us. We are truly sorry to hear that the dress you received did not meet your expectations, and we understand how disappointing this must be. Please reach out to our customer service team so we can address your concerns directly. Best regards. ❤️❤️
-
Fernanda S.
6 Dec 2025
Verified reviewAdorei, gosto muito da roupa da Fracomina, cai muito bem Recomendo
-
Celia B.
29 Nov 2025
Verified reviewTudo perfeito, facilidade de navegação, cumprimento dos prazos de entrega
Reply from En.fracomina.com
❤️❤️
-
Sara P.
26 Nov 2025
Verified reviewExcelente acondicionamento dos artigos
Reply from En.fracomina.com
Hello, Thank you so much for your wonderful review! We're thrilled to hear that you found our articles to be excellently packaged. Your satisfaction means a lot to us, and we look forward to serving you again in the future. Best regards. ❤️❤️
-
Paula L.
26 Nov 2025
Verified reviewVery nice. Good fabric.
Reply from En.fracomina.com
Hello, Thank you so much for your kind words! We're glad to hear that you appreciate the quality of our fabric. Your support means a lot to us, and we're delighted to have you as a customer. Best wishes! ❤️❤️
Reviews displayed in chronological order