Reviews for Cowlingandwilcox.com

Total: 13 472 reviews since 01/06/2016

Authentic reviews

Because your trust is essential, all reviews undergo a rigorous control procedure, from their collection to their moderation, through to publication, to guarantee maximum reliability. Learn more

Add to your preferred sources

4.6

Based on 917 reviews from the last 12 months

  • 84%
  • 10%
  • 3%
  • 1%
  • 2%

icon sparkle Review Summary

Cowlingandwilcox is praised for making ordering straightforward, with a site that is easy to use and a clear online selection of art materials. Customers also mention helpful communication and customer service, which makes the whole process feel smooth and reassuring.

This summary is AI-Generated
  • This summary is base on a representative sample of minimum 10 reviews with at least 20 characters and is updated monthly.
Thanks for your feedback!
Helpful?
Filters
  • 84%
  • 10%
  • 3%
  • 1%
  • 2%

Request to leave a review
  1. 1 Fill in the form
  2. 2 Verified Reviews will verify the information provided
  3. 3 You will receive a review request by email

Invoice or purchase order *

No files to upload

  • A. A.

    28 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    great customer service

  • A. A.

    28 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Very good

  • A. A.

    28 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Great product would recommend your services to anyone. Thank you

  • A. A.

    28 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    excellent company to deal with. Prompt delivery

  • A. A.

    28 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Really good products at a great price. Nice customer service. Thank you!

  • A. A.

    28 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Good service, quickly dispatched

  • A. A.

    28 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Goods were reasonably pirced and sent within the expected timescale. The da Vinci mottler brushes set I ordered however were the wrong ones - it turned out the wrong sizes had been advertised ie 20/40/60 when I was sent 10/20/40, so larger brush sizes advertised than I actually received. Also the size 40 I recevied was damaged. I was thanked for pointing this error out and told the advert would be adjusted, but was offered no compensation or exchange. I had to request this. In the end I was given a full refund and invited to keep the brushes sent to me which was a reasonable outcome but only because I went back to ask for a better customer service. So overall, not too bad on rpice and efficiency but customer service needs improving and to be proactive when things go wrong.

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    Thank you for taking the time to review us. I'm sorry you had an issue with your order. I've looked into the details of your order and found that we apologised for the incorrect listing. Our Supplier changed this product recently and we were planning to run down the old stock before switching to the new product. Unfortunately, we got this wrong. I know we offered you a refund on the incorrectly sized product but this was not acceptable, we then offered you to send the goods back to us at our expense which was also accepted so we refunded the full product. I'm sorry for the mistake but I can assure you it was just a mistake. However, I'm not really sure how we weren't proactive enough.

    Reply from A. A.

    Hi - I informed Megan of the mistake. She replied as follows Good Afternoon, I believe I recognise what's happened & want to start by apologising for the confusion. This set is part of our Exclusive sets, organised in collaboration with Da Vinci. As such, it is the only Exclusive Mottler brush set we have available in this particular range & couldn't be a different or incorrect set, I'm afraid. The listing itself lists these sizes incorrectly. We thank you for bringing this to our attention, the relevant people have been informed in order to rectify the issue as soon as possible. Again, we are sorry for the confusion, but will resolve this promptly. Kind Regards, Chris Customer Advisor I then had to write again to say can you please let me know what you plan to do about this as i did not get what i paid for - I dont feel the message above is. a proactive offer to put things right, only to change the wording of the the listing. So - i had to spend time emailing back and forth to get a fair outcome.

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    I can see that Chris replied not Megan. We were a little short that week with holidays/sickness so Chris, our Website Administrator, kindly stepped in to help out. I agree he could have been more proactive but I can assure you we pride ourselves on our customer service and am sorry we let you down on this occasion. Kind regards, Guy.

    Reply from A. A.

    No worries and thank you for following up.i still plan to buy from you and when things are good next time I'll leave a review accordingly! This did take up a lot of my time and just time round.

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    Thank you for coming back to me and being so understanding. If you ever have any more issues in the future (I hop you won't) , please don't hesitate to contact me directly at guy@cowlings.com. I hope you enjoy your brushes. Kind regards, Guy.

    Show exchanges Hide exchanges
  • A. A.

    28 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Very pleased with everything

  • A. A.

    14 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    The packaging was torn on either end. I think if you are going to use a courier, such as Evri, maybe prompt the customer to annotate delivery instrucions in a open box so instructions can go to the courier. The courier tried to deliver this out of business hours, i.e. Saturday and then again between 7-9pm on a weekday. We only open 9-5pm Mon to Friday. The constant taking a packing out of the van and then another person loading a van the next day means the packagaing gets weaker. So all I would say is stronger packaging is needed as loose items fell out when I took delivery of the parcel.

  • A. A.

    13 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Used product - little disappointed with narrow opening but overall good product

  • A. A.

    13 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    prompt

  • A. A.

    13 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Product came within two days in recyclable packaging.

  • A. A.

    13 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Great service. Recommended.

  • A. A.

    13 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Excellent service, as always

  • A. A.

    13 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Gret prices and product range

  • A. A.

    13 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Nice to be able to order something on the phone

  • A. A.

    13 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Easy to find what I was looking for.

  • A. A.

    13 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Delivery is prompt, they often have amazing offers on which make producing artwork affordable. I highly recommend.

  • A. A.

    13 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    I’ve placed a couple of orders through C&W recently and I have not experienced any issues and delivery has been quick and as advised.

  • A. A.

    13 Aug 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Easy to view and learn about the quality of product. Trustworthy website. Thank you.

Reviews displayed in chronological order

About Cowlingandwilcox.com

cowling & wilcox

Cowling & Wilcox Ltd - Not Just a fine Art Shop. Supplier of Fine and Graphic Art Materials since 1960.

icon contact Contact

Unit 7a, CT3 Business Park Cooting Road, Aylesham CT33DW United Kingdom

www.cowlingandwilcox.com
icon contact Go to website

Our commitments

Since its creation, Avis Vérifiés has been committed to strengthening trust between brands and consumers. Having participated in the development of the world's first standard aimed at guaranteeing the authenticity of online reviews (which became NF ISO 20488), we defend total transparency and compliance with ethical practices in the collection, moderation and publication of customer reviews.

Certification
Review administration system compliant with the ISO 20488 standard.
Reviews subject to control.
  • For more information on reviews features, the possibility to contact the reviewer, and the reasons for refusal, please consult our transparency charter
  • No consideration was given for reviews
  • Reviews are published and kept for a period of five years
  • Reviews are not editable: if a customer wishes to change their review, they must contact Verified Reviews to delete the existing review and post a new one.
  • Replies to reviews may have been assisted or generated by tools using artificial intelligence. However, human validation is required before publication.
See our transparency charter