Reviews for Cowlingandwilcox.com

Total: 13 431 reviews since 01/06/2016

Authentic reviews

Because your trust is essential, all reviews undergo a rigorous control procedure, from their collection to their moderation, through to publication, to guarantee maximum reliability. Learn more

Add to your preferred sources

4.6

Based on 876 reviews from the last 12 months

  • 84%
  • 10%
  • 3%
  • 1%
  • 2%

icon sparkle Review Summary

Cowlingandwilcox is praised for making ordering straightforward, with a site that is easy to use and a clear online selection of art materials. Customers also mention helpful communication and customer service, which makes the whole process feel smooth and reassuring.

This summary is AI-Generated
  • This summary is base on a representative sample of minimum 10 reviews with at least 20 characters and is updated monthly.
Thanks for your feedback!
Helpful?
Filters
  • 84%
  • 10%
  • 3%
  • 1%
  • 2%

Request to leave a review
  1. 1 Fill in the form
  2. 2 Verified Reviews will verify the information provided
  3. 3 You will receive a review request by email

Invoice or purchase order *

No files to upload

  • Jane M.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Great service, prices and prompt delivery. Thank you

  • Caroline C.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Excellent customer service quick delivery and great price thank you

  • Stephen B.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Very pleased with my canvas roll very cheap as well ,delivered very quick and safe ,will use again .however after offering free postage they then mailed me asking for another £8 or they would send it as Royal Mail charge extra as it was a strange size !k paid it but think they need to make this clearer and at checkout ,if you offer free postage it should be that exactly .in the postage small print they say it may cost extra if it’s oversized but it should appear at checkout out ,minor gripe ,overall happy either their service ,still recommended

  • Hilary G.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Easy to navigate. Simple to use. Variety of ways to pay. Simple and quick.

  • Nicola D.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Fantastic. Easy to navigate website. Great savings. Arrived well packaged. And products exactly as described

  • Kim B.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Quality products. Good prices and speedy delivery . Thank you

  • Stephen T.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Very efficient service and very helpful service team. Thanks

  • Steve W.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Cowling and Wilcox provide, as they always have done, excellent advice and service. Items from their online shop are always well packed and promptly delivered.

  • Elaine L.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Easy to use website, efficient delivery. Will be using again.

  • Hannah M.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Evri delivered my parcel to an entirely different block of flats on an entirely different street. I couldn’t get through to anyone from evri. Rang Cowling and Wilcox and spoke to Melanie who instantly offered me a refund or replacement. Luckily my partner ended up going on a search and rescue mission but Melanie couldn’t have been more helpful. And I got to speak to a real human!!!

  • Gary W.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Still awaiting delivery of paints. I am not impressed.

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    Thank you for taking the time to review us and I'm sorry you're disappointed with our service. I've looked into this for you and can see that you ordered on a Friday and we sent the goods out on the following Monday which was on time but I can see our Carrier has let us both down on this occasion. When we found out, we organised a replacement order to be sent out but, unfortunately, we were out of stock of an item and so we brought this in from one of our shops to not let you down. I can see we've now received this and your order has been resent out. I'm so sorry for all the inconvenience you faced with this and hope everything is now OK? If you have any further issues or questions, please don't hesitate to respond to this message or contact our customer service team directly at admin@cowlings.com or on 01303 290550. Kind regards, Guy Cowling.

  • Robert H.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Good pice. Prompt delivery.

  • Karen T.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    I am happy with the service and products i have ordered.

  • Warren D.

    27 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Great service...great product. Thanks

  • N. T.

    21 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    The communication wasn’t quick with regards the order but once I contacted them the item was dispatched promptly. It had a small nick in the wood of the shelf of the Easel but due to it being greatly reduced I decided not to make a complaint. I sanded it down and kept it knowing not to be too precious with it as it was going to be covered with paint anyway. lol. Well I hope so ….and it will help me produce some better work. The shaft is very high and so I have had to use a piece of board on the shelf to raise the bottom level of the painting to waist height. The height of my ceiling is 224cms. My husband may have to cut 4” off the top but will wait and see how big my canvases will be. The joys of being an artist.

  • David F.

    21 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Have been using Cowling and Wilcox for many years for art supplies for our studio. Always efficient, quality products, and decent pricing too. Recommended

  • Nikki F.

    21 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Great range of products, dispatched quickly. Thank you!

  • Kevin C.

    21 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Prompt secure delivery

  • Alexandra W.

    21 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Bit slow to confirm actual delivery date but otherwise all good

  • Heather P.

    21 Oct 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    It took me a very long time to fill in my order! I put in all my details and the items I wanted but then couldn’t find out how to fill in my payment details. In desperation I phoned C & W and I was told I had to press the Confirm Order (or similar) button and then I would be able to put in my Visa details. I would have thought the ‘Confirm Order’ button should be the final one to press!

Reviews displayed in chronological order

About Cowlingandwilcox.com

cowling & wilcox

Cowling & Wilcox Ltd - Not Just a fine Art Shop. Supplier of Fine and Graphic Art Materials since 1960.

icon contact Contact

Unit 7a, CT3 Business Park Cooting Road, Aylesham CT33DW United Kingdom

www.cowlingandwilcox.com
icon contact Go to website

Our commitments

Since its creation, Avis Vérifiés has been committed to strengthening trust between brands and consumers. Having participated in the development of the world's first standard aimed at guaranteeing the authenticity of online reviews (which became NF ISO 20488), we defend total transparency and compliance with ethical practices in the collection, moderation and publication of customer reviews.

Certification
Review administration system compliant with the ISO 20488 standard.
Reviews subject to control.
  • For more information on reviews features, the possibility to contact the reviewer, and the reasons for refusal, please consult our transparency charter
  • No consideration was given for reviews
  • Reviews are published and kept for a period of five years
  • Reviews are not editable: if a customer wishes to change their review, they must contact Verified Reviews to delete the existing review and post a new one.
  • Replies to reviews may have been assisted or generated by tools using artificial intelligence. However, human validation is required before publication.
See our transparency charter