Review Summary
Cowlingandwilcox is praised for making ordering straightforward, with a site that is easy to use and a clear online selection of art materials. Customers also mention helpful communication and customer service, which makes the whole process feel smooth and reassuring.
Delivery
"delivered as ordered promptly Good value especially special offers."
"Easy to navigate site. Genuine reductions on known brands. Well packaged products and delivery as described. Excellent"
"Easy to order, excellent service. Thank you.k"
Digital experience
"Easy to order from the web site and delivered quickly"
"Website was very user friendly. The delivery was on time and products were exactly as promised. Very pleased. Great value. I will definitely be…"
Website was very user friendly. The delivery was on time and products were exactly as promised. Very pleased. Great value. I will definitely be buying here again.
"Easy to navigate website with an excellent choice of art resources. Straightforward to add items to basket and a wide array of payment options…"
Easy to navigate website with an excellent choice of art resources. Straightforward to add items to basket and a wide array of payment options including PayPal and Klarna. Item ordered was delivered quickly and no problems at all. Will definitely buy from again.
Team expertise
"Wonderful customer service"
"Very efficient service and very helpful service team. Thanks"
"Cowling and Wilcox provide, as they always have done, excellent advice and service. Items from their online shop are always well packed and promptly…"
Cowling and Wilcox provide, as they always have done, excellent advice and service. Items from their online shop are always well packed and promptly delivered.
Choice
"Great range of products, and prompt delivery"
"Very easy to order and find the items online . Good communication throughout and a large selection of items . Sale prices very good vfm on a wide…"
Very easy to order and find the items online . Good communication throughout and a large selection of items . Sale prices very good vfm on a wide range of art materials .
"Great stock and great prices"
Responsiveness
"very prompt and efficient service"
"Efficient and prompt"
"I was really impressed by both the delivery time and the promptness of responses I had after sale. Really recommended as a seller."
Friendliness & courtesy
"The whole experience was very positive. Excellent customer service. Will definitely use again. Thank you."
"Very helpful staff and friendly"
"Excellent service and staff quality art supplies"
-
Rowena P.
3 Jun 2025
Verified reviewExcellent quality, good promotional price and speedy delivery
-
Sarah G.
3 Jun 2025
Verified reviewBrilliant service with quality products.
-
Jacqueline H.
3 Jun 2025
Verified reviewI was pleased with my order, although it would have been more reassuring to have had more communication in the interim. But when it arrived it was really well packaged and in perfect condition. And I do love Cowling & Wilcox!
-
Cliff O.
3 Jun 2025
Verified reviewGood value but took a while to arrive and that after being erroneously told I would have to pay an extra postage fee – didn't pay it of course and after querying the email I was told that the delivery company accepted they were wrong. So, all in all, satisfactory – but not without its problems.
-
Louisd T.
3 Jun 2025
Verified reviewI waited a fortnight but my order never arrived. I had to contact Cowling & Wilcox to inform them, they didn’t bother tracking it. I’m still waiting for my refund which 5 days after it was apparently “authorised”, has still not appeared in my account.
Reply from Cowlingandwilcox.com
Hi Thank you for taking the time to review us. All feedback is very useful for us. Having looked into your order, it seems we were let down by our Courier on this occasion. I'm so sorry about this. We did track your order but unfortunately there was no delivery information. Due to these issues, we agreed to refund your order which we did on Saturday 17/05 (you requested your refund on the Thursday before). As this was done at the weekend, the refund was only processed by our Bank on the next working day, ie. Monday. I'm so sorry we had so many issues with your order and I can assure you we very rarely have delivery problems like this. I hope you can trust us again with another order. If you feel you can, please contact me at guy@cowlings.com and I'd be happy to send you a 10% off voucher. Kind regards Guy Cowling & Wilcox Team
-
Samantha F.
3 Jun 2025
Verified reviewGreat product
-
Helena B.
3 Jun 2025
Verified reviewGreat as usual
-
Janet D.
3 Jun 2025
Verified reviewEasy to find what you want and no problems in the ordering. Prompt delivery.
-
Hazel S.
3 Jun 2025
Verified reviewI always buy my art supplies from Cowling and Wilcox. I find their prices very competitive. All the goods I have bought have arrived in good order, in a timely fashion and have beeb of good quality.
-
Iris B.
3 Jun 2025
Verified reviewThe website was user friendly. Prices were very good. Item was well packaged and arrived in good time. The only small fault was that the loose sections of the box were moving a lot inside and could have caused damage. I bubble wrapped the parts before sending it on.
-
Wendy S.
27 May 2025
Verified reviewVery good value paints
-
Carol A.
27 May 2025
Verified reviewAs described
-
Margaret J.
27 May 2025
Verified reviewOrdered a 30 x 40 inches canvas on Monday. By Friday I still had no delivery advice, so I called them to ask where it was. It hadn't been despatched yet as they'd had people off that week. Sent following day and arrived Tuesday ( 8 days). The canvas was thin and cheap with the support bars showing through to front of the canvas. Total waste of time and money I'm afraid. Wouldn't recommend. Won't by from them again.
Reply from Cowlingandwilcox.com
Hello, Thank you for sharing your experience with us. We're truly sorry to hear about the delay in your order and that the quality of the canvas did not meet your expectations. Your feedback is invaluable and helps us improve our services. We realy have issues sending goods out on time but Easter so close to a Bank Holiday has caused a bit of pressure on our despatching. We receive very few complaints about our canvas and we sell a lot of these. I wonder if the canvas we sent you has slipped through our quality control and isn't the decent quality we (and you) would expect. Could you please send us some photos at admin@cowlings.com so we can see the canvas properly? Best regards, Guy The Cowling & Wilcox Team
-
Carl V.
27 May 2025
Verified reviewPerfect products well packaged
-
Keith F.
27 May 2025
Verified reviewGreat price & fast delivery service - excellent all round.
-
Anjna M.
27 May 2025
Verified reviewAlways consistently excellent service and such a fantastic range of products. It’s lovely to support such a wonderful company which in turn supports so many amateur and professional artists. I discovered this company during the pandemic and it’s one of my go to suppliers for all things watercolour.
-
Mary T.
27 May 2025
Verified reviewExcellent site and delivery
-
Christine U.
27 May 2025
Verified reviewIt's paint. Haven't used enough to judge yet. Sorry.
-
Marjorie B.
27 May 2025
Verified reviewGreat product. Very well made.
-
Sarah kathryn M.
27 May 2025
Verified reviewGreat range of products at reasonable prices and prompt delivery.
Reviews displayed in chronological order