Reviews for Cowlingandwilcox.com

Total: 13 473 reviews since 01/06/2016

Authentic reviews

Because your trust is essential, all reviews undergo a rigorous control procedure, from their collection to their moderation, through to publication, to guarantee maximum reliability. Learn more

Add to your preferred sources

4.6

Based on 911 reviews from the last 12 months

  • 84%
  • 10%
  • 3%
  • 1%
  • 2%

icon sparkle Review Summary

Cowlingandwilcox is praised for making ordering straightforward, with a site that is easy to use and a clear online selection of art materials. Customers also mention helpful communication and customer service, which makes the whole process feel smooth and reassuring.

This summary is AI-Generated
  • This summary is base on a representative sample of minimum 10 reviews with at least 20 characters and is updated monthly.
Thanks for your feedback!
Helpful?
Filters
  • 84%
  • 10%
  • 3%
  • 1%
  • 2%

Request to leave a review
  1. 1 Fill in the form
  2. 2 Verified Reviews will verify the information provided
  3. 3 You will receive a review request by email

Invoice or purchase order *

No files to upload

  • A. A.

    3 Mar 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    I am satisfied with the product.I recommend.

  • A. A.

    3 Mar 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Very straightforward and rapid Fantastic sale price

  • A. A.

    3 Mar 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Excellent products.

  • A. A.

    3 Mar 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Wrong item was sent to me and a replacement of the correct item was not sent to my address and neither a refund was made to me. Totally disappointed. Will never place order with them again.

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    Thank you for taking the time to review us. I'm so sorry you received the wrong item and haven't received a replacement or refund. I'll talk to our customer service team now to find out what's happened with your issue. We'll be back in touch very soon. Kind regards, Guy. ** Update ** Hi I've just spoken to our customer service team to understand your situation better. They told me you ordered A3 canvases, according to our system, and received A3. Unfortunately, you felt you ordered the 50x60" canvases. When you contacted us, we apologised and said we'd be happy to refund you or replace the canvas if you returned the A3 ones back to us. This is standard practice if a customer has ordered the wrong product and would like to replace it or ask for a refund. If you still feel you ordered the 50x60" canvas, could you please check your confirmation email to see which canvas this details? I look forward to hearing from you with an update. Kind regards Guy

  • A. A.

    3 Mar 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Effective delivery, items well packaged. Good quality products at reasonable prices. Although I did expect a receipt to be included in the package.

  • A. A.

    1 Mar 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Easy to navigate website, choice of products and prices are great. order arrived in excellent condition and on time.

  • A. A.

    1 Mar 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Easy to navigate the site. Excellent prices.

  • A. A.

    1 Mar 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Great product and service

  • A. A.

    1 Mar 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    easy ordering and delivered within three days

  • A. A.

    1 Mar 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Paid for next day delivery might as well have just got standard. Good scam you're running there. Product however was in good condition and what I expected. 2/5 stars overall

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    Thank you for taking the time to review us. I can assure you we sent your goods out on a Next Day service and we despatched by the midday after the evening before when your ordered. It sounds like our carrier let us both down on this occasion. I'm so sorry about this and I can assure we're not running any sort of scam. Could you please send me more details about your timeframes so I can see if we can help you with your Next Day delivery fee. Kind regards, Guy.

  • A. A.

    28 Feb 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Good products at competitive prices promptly delivered.

  • A. A.

    28 Feb 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Good quality products but rated poorly due to negative experience ordering online. I paid for next day delivery. Then got an email the next day requesting more money for shipping costs, which i begrudgingly paid. The products arrived 4 or 5 days after the order was placed. Very poor - surely the website can calculate shipping costs when the order is placed? I won’t be buying through this site ever again

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    Thank you for taking the time to review us. I'm pleased you were pleased with your goods but I'm so sorry you had a bad service experience. Unfortunately, the goods you ordered were pretty heavy and as you wanted them sent to Northern Ireland we are restricted by a 2Kg maximum weight with Royal Mail. If they'd been within that limit we would have sent out immediately on a tracked Royal Mail Next Day service. I can assure you once we received your payment we sent your goods out on the fastest service we could to Northern Ireland for heavier items. I'm so sorry our carrier didn't get your parcel to you as quickly as we both would have expected. Kind regards, Guy.

  • A. A.

    27 Feb 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Navigation was fine. Materials were cheap and of poor quality. Packaging was shoddy. Woul not buy again.

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    Thank you for taking the time to review us. I'm sorry your goods didn't arrive as expected and you felt they were poor quality. I can assure you our customers love our range of canvas and I notice you bought these during our recent Madness event so you bought them for 70% off. Could you please let me know why you felt these were poor quality so we could possibly help you with any issues you have. Please accept my apologies for the shoddy packaging. It's certainly not an excuse but is hopefully an explanation that our Madness events put huge pressure on our packing departments so there is the potential for the odd parcel to go out not packed as well as we would normally expect. I'm so sorry about this. Kind regards, Guy.

  • A. A.

    27 Feb 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Great service, items packed well and arrived safely.

  • A. A.

    27 Feb 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Excellent products. Delivered quickly. Good experience.

  • A. A.

    27 Feb 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Excellent. What I expected. Delivered right up to the house. I'm just about to start painting on the first canvas.

  • A. A.

    27 Feb 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Very good value for money and super quick service. Items arrived on time and in good condition.

  • A. A.

    15 Feb 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Prompt delivery excellent product

  • A. A.

    15 Feb 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Great choice of quality art supplies at fantastic prices and speedily delivered :)

  • A. A.

    15 Feb 2023

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Fast delivery. Exactly what we were looking for!

Reviews displayed in chronological order

About Cowlingandwilcox.com

cowling & wilcox

Cowling & Wilcox Ltd - Not Just a fine Art Shop. Supplier of Fine and Graphic Art Materials since 1960.

icon contact Contact

Unit 7a, CT3 Business Park Cooting Road, Aylesham CT33DW United Kingdom

www.cowlingandwilcox.com
icon contact Go to website

Our commitments

Since its creation, Avis Vérifiés has been committed to strengthening trust between brands and consumers. Having participated in the development of the world's first standard aimed at guaranteeing the authenticity of online reviews (which became NF ISO 20488), we defend total transparency and compliance with ethical practices in the collection, moderation and publication of customer reviews.

Certification
Review administration system compliant with the ISO 20488 standard.
Reviews subject to control.
  • For more information on reviews features, the possibility to contact the reviewer, and the reasons for refusal, please consult our transparency charter
  • No consideration was given for reviews
  • Reviews are published and kept for a period of five years
  • Reviews are not editable: if a customer wishes to change their review, they must contact Verified Reviews to delete the existing review and post a new one.
  • Replies to reviews may have been assisted or generated by tools using artificial intelligence. However, human validation is required before publication.
See our transparency charter