Reviews for Cowlingandwilcox.com

Total: 13 472 reviews since 01/06/2016

Authentic reviews

Because your trust is essential, all reviews undergo a rigorous control procedure, from their collection to their moderation, through to publication, to guarantee maximum reliability. Learn more

Add to your preferred sources

4.6

Based on 917 reviews from the last 12 months

  • 84%
  • 10%
  • 3%
  • 1%
  • 2%

icon sparkle Review Summary

Cowlingandwilcox is praised for making ordering straightforward, with a site that is easy to use and a clear online selection of art materials. Customers also mention helpful communication and customer service, which makes the whole process feel smooth and reassuring.

This summary is AI-Generated
  • This summary is base on a representative sample of minimum 10 reviews with at least 20 characters and is updated monthly.
Thanks for your feedback!
Helpful?
Filters
  • 84%
  • 10%
  • 3%
  • 1%
  • 2%

Request to leave a review
  1. 1 Fill in the form
  2. 2 Verified Reviews will verify the information provided
  3. 3 You will receive a review request by email

Invoice or purchase order *

No files to upload

  • M. H.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Fab and friendly service and very helpful staff. Would highly recommend this company!

  • D. D.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Excellent service and product couldn’t recommend more’

  • P. H.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Good service and communication

  • S. M.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    The site was easy to use. The order was processed and delivered promptly.

  • C. W.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    I purchased 16 Cartridge pads, or a class of seniors who have a free 3hour lesson every week. I was pleased to be able to obtain the pads for £3.99 each, great value. I shall use them again, it would be nice to get discounts or donations occasionally too.

  • D. R.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Great product and great service. I will be happy to use them again in the future

  • J. V.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Great product (desk easel), great service.

  • J. J.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Very good and on time

  • S. D.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    The website was clear and easy to navigate. Goods were received just been theysaid they would be

  • D. P.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Easy to use on-line shopping. However 'order' to 'delivery' information / tracking could be a lot better(No information for three days). Unable to review products as purchased for Christmas gifts.

  • M. G.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    good site, efficient service.

  • R. C.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Easy to order no fuss delivery

  • S. D.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Item received as indicated on website when ordered. Unable to comment on item as its a christmas gift, so not used Thanks

  • I. L.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Easy website to navigate, updated me regarding delivery etc.

  • S. C.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    It’s all ticks! Great pricing, super range and top notch delivery and customer service

  • F. W.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    5star

  • T. M.

    25 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Packaging was open, the tube of pain was damaged, delivery is late, about 1 week,

  • G. R.

    24 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Disappointed with aspects to delivery. My order was over £50 so therefore had free delivery. But it wasn’t clearly stated how long it would take for me to get my order. I enquired about the delivery and was told it would take 5 days just to be dispatched, therefore I would not have received my order for at least 8 to 10 days. I found this to be unacceptable. I had no choice but to take next day delivery, which cost me an extra £6.99. I was not happy in the slightest. I did not get any acceptable customer service. I felt the person I was dealing with was only interested in getting the extra money for next day delivery. I am extremely dissatisfied and will think twice about ordering again. I got the impression that if my order had been below the £50 I would have been dealt with sooner. But because I never paid for postage with my order I would have received it when ever they felt like sending it. I am really not happy. I will not be recommending you.

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    Thank you for taking the time to review us. I'm so sorry this become such a frustrating experience. There seems to be a lot of misunderstanding here and I do wonder, on this occasion, if we've done a terrible job of communicating. I can assure you we don't differentiate between orders with free delivery or where a delivery fee has been paid. We tend to despatch within 48 hours often within 24 hours. So, I assume the "5 days" comment was a total worst case scenario. In fact, I've looked into your order and am happy to see it sent out from us within 2 working days of receiving your order. We also send out all deliveries on a 24-hour tracked service so you would have received your delivery soon after it was despatched. Once again, I'm so sorry for poor communication on this occasion and I'd be happy to refund your £6.99 fee for Next Day Delivery. I hope this helps and I'm sure if you use us again things will run a lot smoother. One of our customer service team will be in touch soon to refund your delivery fee. If I can help further, please don't hesitate to get in touch. Kind regards, Guy.

    Reply from G. R.

    Thank you so much for taking the time to review my situation. I am very grateful for the £6.99 refund. I will not comment on the situation regarding the order, as I am very happy with your concern, and the showing of your value as me as a customer. I have to say, that, your materials that I have bought are first class and the prices are the best I’ve seen. You have given me the encouragement to further shop with you. Thank you 😊

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    That's wonderful to hear. Thank you so much for feeding back. If I can help further, please don't hesitate to get in touch at guy@cowlings.com. Kind Regards, Guy.

    Show exchanges Hide exchanges
  • L. M.

    23 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Product (acrylic liner) was good quality, quick delivery, very pleased and would use again if I needed some of their products.

  • J. B.

    23 Nov 2024

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    All good. And reasonable delivery costs.

Reviews displayed in chronological order

About Cowlingandwilcox.com

cowling & wilcox

Cowling & Wilcox Ltd - Not Just a fine Art Shop. Supplier of Fine and Graphic Art Materials since 1960.

icon contact Contact

Unit 7a, CT3 Business Park Cooting Road, Aylesham CT33DW United Kingdom

www.cowlingandwilcox.com
icon contact Go to website

Our commitments

Since its creation, Avis Vérifiés has been committed to strengthening trust between brands and consumers. Having participated in the development of the world's first standard aimed at guaranteeing the authenticity of online reviews (which became NF ISO 20488), we defend total transparency and compliance with ethical practices in the collection, moderation and publication of customer reviews.

Certification
Review administration system compliant with the ISO 20488 standard.
Reviews subject to control.
  • For more information on reviews features, the possibility to contact the reviewer, and the reasons for refusal, please consult our transparency charter
  • No consideration was given for reviews
  • Reviews are published and kept for a period of five years
  • Reviews are not editable: if a customer wishes to change their review, they must contact Verified Reviews to delete the existing review and post a new one.
  • Replies to reviews may have been assisted or generated by tools using artificial intelligence. However, human validation is required before publication.
See our transparency charter