Reviews for Cowlingandwilcox.com

Total: 13 431 reviews since 01/06/2016

Authentic reviews

Because your trust is essential, all reviews undergo a rigorous control procedure, from their collection to their moderation, through to publication, to guarantee maximum reliability. Learn more

Add to your preferred sources

4.6

Based on 876 reviews from the last 12 months

  • 84%
  • 10%
  • 3%
  • 1%
  • 2%

icon sparkle Review Summary

Cowlingandwilcox is praised for making ordering straightforward, with a site that is easy to use and a clear online selection of art materials. Customers also mention helpful communication and customer service, which makes the whole process feel smooth and reassuring.

This summary is AI-Generated
  • This summary is base on a representative sample of minimum 10 reviews with at least 20 characters and is updated monthly.
Thanks for your feedback!
Helpful?
Filters
  • 84%
  • 10%
  • 3%
  • 1%
  • 2%

Request to leave a review
  1. 1 Fill in the form
  2. 2 Verified Reviews will verify the information provided
  3. 3 You will receive a review request by email

Invoice or purchase order *

No files to upload

  • Wendy E.

    17 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Difficult. Order hasnt arrived. They use Evri which is absolutely USELESS.

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    Thank you for taking the time to review us. I'm sorry your order has been delayed. Having looked into this with my customer service team, I can see that, on this occasion, Evri have kept your delivery at the depot instead of resending it out. I'm so sorry about this and I can assure you that we have issues with all of our Carriers from time to time. I know this doesn't help you at the moment but I can assure you we're doing everything we can to sort this out for you. I've been told they plan to deliver today so hopefully you've now received your items. If you haven't, please contact our CS team at admin@cowlings.com (or on 01303 290550) and we'll continue to get this fixed for you. Once again, I wholeheartedly apologise for this poor service. Kind regards, Guy Cowling. ** Update ** I understand your order has now been delivered. If I can help with anything else, please don't hesitate to get in touch with either myself (by replying to this review) or our CS team, details above. Kind regards, Guy Cowling.

  • John C.

    17 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Unfortunately I'm still waiting for the order to be delivered, 11 days and counting. Very disappointed for a first purchase

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    Thank you for taking the time to review us. I'm so sorry you had issues with your delivery. Having looked into this, I can see that we sent out 2 parcels and it seems your large canvas was mislaid by our Carrier (DX). I'm so sorry about this. I also understand that we've sent you out a replacement and it has just been delivered. Once again, I wholeheartedly apologise for the issues you faced and I hope it's all been sorted out satisfactorily now. If you have any further issues, please don't hesitate to contact me or our customer service team. Kind regards, Guy Cowling.

  • Freddie D.

    16 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Cowling and Wilcox are great, always polite and helpful, always operating at a very high standard.

  • Deborah W.

    16 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    I've ordered twice from C&W and I've been very happy with the service received. Orders are tracked and the website is easy to use. The artist's wooden boxes are excellent quality.

  • Jo C.

    16 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Always a pleasure to order from Cowling & Wilcox. Everything is always packaged securely & never damaged. Shipments always arrive in a few days & I always get updates on my order’s progress. I cannot fault anything about the company, theirs products or their service.

  • Deborah S.

    16 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Delivery not exactly swift particularly as the postage is high and I had order extra items to take the order over the threshold for free delivery. A bubble envelope for sketchbooks and half pan w/c’s not really adequate packaging.

  • Jane E.

    16 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Always value for money - this time I’m buying for my grandchildren and the brush sets amazing

  • Gina S.

    16 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    great after sales service

  • Hazel S.

    16 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    I regularly buy art supplies from Cowling and Wilcox. The process is easy and delivery is fairly quick. Prices are very reasonable.

  • Sue R.

    16 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Good service at good prices. The pens & paper pads that I ordered were all as expected.

  • Jean F.

    16 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Arrived on time. Nice paints pencils everything.

  • Tom M.

    16 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Great products delivered promptly.

  • James C.

    11 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Very good experience. Delighted they are only twenty minutes drive from my house. Good products, great people.

  • Mike C.

    11 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Very fast delivery

  • Susan H.

    11 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Went without a hitch.

  • Bernard Q.

    11 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Easy to use, great range and good quality products. But the customer service odd what makes Cowling and Wilcox stand out for me. Megan is outstanding. So quick and responsive. Thank You Megan.

  • A. M.

    11 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Very good to deal with. Kept me updated about delivery. Even though one of my orders couldn't be fulfilled, they quickly informed and refunded the money. I would have no hesitation in using them in the future.

  • Colin D.

    11 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    First time I had ordered from this company and happy to say I found the process easy, the goods excellent and the price very competitive- if I need other items in the future I would have no hesitation in using again. First Class !

  • David W.

    11 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    Pretty poor

    Reply from Cowlingandwilcox.com

    Hello, Thank you for sharing your feedback with us. We’re truly sorry to hear that your experience didn't meet your expectations. We value your input and would appreciate the opportunity to understand more about your concerns. Please feel free to reach out to us directly so we can assist you further. Kind regards. cowlingandwilcox team

  • Richard W.

    11 Jul 2026

    Verified review
    • Collected and verified by Verified Reviews

    All good

Reviews displayed in chronological order

About Cowlingandwilcox.com

cowling & wilcox

Cowling & Wilcox Ltd - Not Just a fine Art Shop. Supplier of Fine and Graphic Art Materials since 1960.

icon contact Contact

Unit 7a, CT3 Business Park Cooting Road, Aylesham CT33DW United Kingdom

www.cowlingandwilcox.com
icon contact Go to website

Our commitments

Since its creation, Avis Vérifiés has been committed to strengthening trust between brands and consumers. Having participated in the development of the world's first standard aimed at guaranteeing the authenticity of online reviews (which became NF ISO 20488), we defend total transparency and compliance with ethical practices in the collection, moderation and publication of customer reviews.

Certification
Review administration system compliant with the ISO 20488 standard.
Reviews subject to control.
  • For more information on reviews features, the possibility to contact the reviewer, and the reasons for refusal, please consult our transparency charter
  • No consideration was given for reviews
  • Reviews are published and kept for a period of five years
  • Reviews are not editable: if a customer wishes to change their review, they must contact Verified Reviews to delete the existing review and post a new one.
  • Replies to reviews may have been assisted or generated by tools using artificial intelligence. However, human validation is required before publication.
See our transparency charter