Review Summary
Tikamoon is described as easy to use from browsing to delivery, with clear information on sizes, materials and care instructions. Customers often mention furniture that arrives well wrapped, looks beautiful, and fits their homes straight away, from bathroom cabinets to sideboards, tables and TV units.
Delivery
"Great product. Delivered assembled & perfectly packaged. I love it."
"Easy to use site. Clear communication about delivery."
"Extremely happy with my purchases. Online ordering and after service was seamless. Items delivered well wrapped and beautiful products. Very happy…"
Extremely happy with my purchases. Online ordering and after service was seamless. Items delivered well wrapped and beautiful products. Very happy and have already bought again
Digital experience
"Good range and easy to use website. Prices are on the high side but the quality is good."
"All easy to navigate. Clear information."
"website easy to find and use - queries were responded to well. have used this site quite a few times now over the years - keep coming back"
Team expertise
"Very professional."
"Very user friendly & fully informative site."
"There has been very good customer care"
Responsiveness
"The website is easy to navigate .Customer service was very helpful when I contacted them and sorted my issue quickly & efficiently."
"Lovely items as expected. I needed to contact customer services and my query was dealt with so quickly and professionally. Will most certainly order…"
Lovely items as expected. I needed to contact customer services and my query was dealt with so quickly and professionally. Will most certainly order again
"Very easy to navigate and the customer service is fast to respond."
Choice
"Always such a beautiful selection of items."
"On finding the site I was very pleased to see the selection of quality furniture and to find a TV unit which would hold my AVR as most have shelves…"
On finding the site I was very pleased to see the selection of quality furniture and to find a TV unit which would hold my AVR as most have shelves too shallow.
"Easy to use and good choice"
-
A. A.
23 Sept 2022
Verified reviewEasy to navigate.
-
A. A.
23 Sept 2022
Verified reviewEasy to navigate the site and easy to order.
-
A. A.
23 Sept 2022
Verified reviewItem arrived broken and unusable. Was offered an exchange by CS and immediately accepted this, but then received no further comms from them for two business days. Upon calling them for an update was told the item was now out of stock and hence could not be exchanged, so got a full refund instead. Not super impressed - happy to get a refund, but would have preferred that they had actioned the exchange that was offered while the item was still in stock rather than going silent for two days. Wouldn't go out of my way to shop with them again based on this experience.
-
A. A.
23 Sept 2022
Verified reviewEasy to navigate, good selection and search
-
A. A.
23 Sept 2022
Verified reviewHi, looked forward to this delivery. Read through my emailed invoice /delivery report. Noted contradictions eg. The box WAS damaged in several places. Scrapes where found on a cpl of pieces. Other pieces very roughly cut & splinted. I took photos of all & emailed but no reply as yet. I am disappointed of course. I wouldn’t recommend.
-
A. A.
23 Sept 2022
Verified reviewWebsite is fine
-
A. A.
23 Sept 2022
Verified reviewMiss information regarding delivery times
Reply from Tikamoon.co.uk
Thank you for your review. We have passed this review and both our email exchanges onto management to review. As we rely on customs to provide information of when we can ship our items it is very difficult to gauge timeframes when there is a delay, I would like to extend our teams apologies for this not being explained to you sooner. Kind Regards Adam
Reply from A. A.
If that is the case your website should be a lot more clear. Also, I was told a lot of the issues I had were caused by Brexit. This was again not reflected on your website and quick delivery times were still quoted. This is really not acceptable
Show exchanges Hide exchanges -
A. A.
17 Sept 2022
Verified reviewThe cabinet had a broken leg (sheared off) when I opened the packing. It took your customer care team several days to respond to my email and they have been slow in communicating since then. I am unhappy about waiting a further six weeks for a replacement cabinet and have requested a refund. I have again chased for a response today. All in all a very disappointing experience and the issues remain unresolved. I would also recommend you re-consider your delivery company judging by the disorganised delivery arrangements and the state of the contents of the delivery vehicle. When can I expect all this to be resolved?
Reply from Tikamoon.co.uk
Thank you for your review. I am sorry to hear that your TV stand arrived damaged. As we are in France, your order had to travel a long way to the UK and unfortunately sometimes things can be damaged on route. We are always saddened by this but will always offer multiple options to resolve this issue. In regards to unresolved issues, I can see that originally you requested a replacement unit which has since been cancelled as per your request and a collection has taken place and you have been refunded in full. Should there be anything else you require please do let us know. In regards to chasing for a response, please be advised that we are closed on the weekend. We received an email from you on Friday afternoon which was answered Monday afternoon. Kind Regards Your Tikamoon Team
-
A. A.
17 Sept 2022
Verified reviewArrived early and no problems. Would definitely recommend. Beautiful piece of furniture.
-
A. A.
17 Sept 2022
Verified reviewI am not happy about shopping online but after a couple of years looking for a coffee table I went online to look. Tikamoon had been recommended to me by a friend who has used this site before. Seeing a table I really liked I decided to order it despite some reviewers saying they had waited a long time or were not happy with the top. It is really lovely and much admired.
-
A. A.
17 Sept 2022
Verified reviewOrder arrived swiftly, lots of communication from tikamoon and also their chosen couriers. One of my sideboards arrived with a small chip on the stone work. The team at tikamoon were fantastic at dealing with this immediately, I was offered various options to compensate, including cash off, vouchers towards a further purchase or a brand new sideboard. I chose a new sideboard which was dispatched to me immediately. Tikamoon organised with their couriers for the damaged one to be collected. Could not fault. Excellent customer service.
-
A. A.
17 Sept 2022
Verified reviewGood website
-
A. A.
17 Sept 2022
Verified reviewBought a beautiful bamboo headboard. Very pleased with purchase and delivery.
-
A. A.
17 Sept 2022
Verified reviewBeautiful chair and easy delivery
-
A. A.
12 Sept 2022
Verified reviewI wa delighted to receive the black / glass cabinet . It is well constructed and very attractive in situation. Very well packaged, I was concerned there may have been a dent in the metal after it’s long journey but there was little chance of that. Would definitely shop with Tikamoon again.
-
A. A.
10 Sept 2022
Verified reviewLovely bed boards. Unfortunately they didn't fit so I returned them - the return was very smooth and without charge. My account was refunded without any problems. Excellent customer service.
-
A. A.
8 Sept 2022
Verified reviewWe love the item but it’s a shame that you have to treat the wood yourself, and on top of this Tikamoon make you pay for the treatment. Also the tin arrived in French so we had to translate the instructions which was a bit annoying. The furniture is good quality, however the drawers are very stiff as well. Lastly I sent an email with a query and never heard back. I also called with some questions about the wood treatment and the person I spoke to had no idea what the answers were. Wouldn’t shop with Tikamoon again as it’s been a frustrating experience, even though we do love the item we purchased but the customer service and issues were too painful to go through again.
Reply from Tikamoon.co.uk
Thank you for your review. Please accept our apologies for your negative experience. We would like to point out that the information regarding final treatment of the product is located on our website. In addition, English instructions for our oil and varnish can also be found on the product page. We are sorry to hear that the consultant you have spoken with were unable to provide you with suitable answers. We will address this with the team. However, we are very pleased you hear that you are happy with your new TV Stand. Kind regards Your Tikamoon Team
Reply from A. A.
Hi - you need to check the links on your website as when I clicked on the ‘product page’ link it just took me back to the regular category page (TV stands, tables etc). Couldn’t find details or instructions anywhere. My advice would be to pop a slip of paper with instructions on, to UK customers that have ordered the treatment. Either containing instructions in English, or with specific directions to how to find them on the website. Would be a simple solution! Thanks very much for your response to my review anyway, and thanks for a lovely bit of furniture regardless!
Show exchanges Hide exchanges -
A. A.
8 Sept 2022
Verified reviewI brought a lovely piece of furniture from Tikamoon, really good quality, the delivery guys couldn’t be more helpful, very pleased would definitely recommend this company
-
A. A.
8 Sept 2022
Verified reviewSome aspects of the site were repetitious and confusing. Generally very good, accurate photos of products. I like that there is a human being in the photos to give a perspective of product size.
-
A. A.
8 Sept 2022
Verified reviewSite is fine
Reviews displayed in chronological order