Review Summary
The brand receives mixed feedback, with many finding the products easy to use and valuable, while others point out frustrations with service delays and some features not working as promised.
Delivery
"Product I needed was easy to find. And the order process was straightforward. I have purchased many of these products over the years. Its a simple…"
Product I needed was easy to find. And the order process was straightforward. I have purchased many of these products over the years. Its a simple to use system. Very happy with the service. Fast delivery well packaged
"Very poor service all round. I'm still waiting for a refund after 2 weeks since th return was delivered back to Netatmo. They are so slow at…"
Very poor service all round. I'm still waiting for a refund after 2 weeks since th return was delivered back to Netatmo. They are so slow at responding to emails and their online chat don't help you at all. Will not be purchasing anything from this company again....be warned!
"Netatmo service was great but their chosen shipping company, DHL, messed up the delivery completely. I had notifications from DHL that the package…"
Netatmo service was great but their chosen shipping company, DHL, messed up the delivery completely. I had notifications from DHL that the package went to Germany & Switzerland before finally making it to the U.K. much later than promised.
-
D. B.
25 Dec 2024
Verified reviewSite crashed during payment and duplicated the order, charging my card twice. This should not be possible from the same basket on a modern site. Cancellation was impossible so I had to wait until both orders were delivered and return one. Returns partner website crashed and took 4 days to issue a return label which had to be printed at home, rather than provided on collection. Return has still not been refunded a week later. Overall the shopping experience is inefficient, outdated and disappointing.
Reply from Shop.netatmo.com
Dear Dan, We thank you for your feedback. This is not the experience we want for you, please rest assured that the situation encountered with your order is exceptional, and that we are currently taking measures to ensure that this situation does not happen again. We remain at your disposal for any questions on helpcenter.netatmo.com Have a nice day, The Netatmo team
-
D. M.
25 Dec 2024
Verified reviewI purchased the indoor CCTV product, replacing one from another provider so as to have outdoor and indoor CCTV via the same Netatmo App. It's priced toward the premium end of the market but simply doesn't meet premium expectations. My previous indoor CCTV was a cheap unit provided free by my home insurer, it was excellent during the day, flawlessly switched to IR at night with excellent definition, audio was clear and you could use it as a remote microphone - on holiday in Asia and left your teenager at home? No problem, tell him to go to bed via the CCTV two-way audio. Why am I telling you this about a different, and cheap product? The Netatmo unit simply doesn't match any of this. It requires perfect lighting conditions to give only half decent picture quality, night time recordings? Forget it, you can barely recognise yourself. Two-way audio? Nope, it's not even a feature. But it knows who is in the house, naming family members and thus by default alerting if strangers are in the house, right...right? No, although this is a feature, as the picture quality is so awful it will alert for family members more often than it doesn't because it cannot recognise its own images. If I'd have had a trial of this product before committing to buying it, I would have sent it back. The only saving grace is that I got a huge discount on it during some sale event and that - as with the outdoor CCTV - you do not have an ongoing monthly subscription to access the video. Conclusion? If you're looking at this price-point which is toward premium, buy something else.
-
S. F.
18 Dec 2024
Verified reviewVery good quality products complemented by excellent service. I have had the cameras and door/window sensors for many years now, and recently purchased the weather station with rain gauge and additional indoor modules. All works very smoothly. So - five stars for the products and the company.
-
N. H.
18 Dec 2024
Verified reviewI still haven’t received my order I have chased several times over a number of weeks and still have no idea where my order is or when it will be delivered. AND you can’t phone any department
Reply from Shop.netatmo.com
Dear Nicholas, Thank you for your feedback, This is not the experience we would like you to have. Your package was returned to sender. and we see that you are already in contact with our support team, rest assured that we will help you resolve this situation so that you can take full advantage of your product. If you have any questions, please do not hesitate to contact us at helpcenter.netatmo.com/hc. We wish you a good day. The Netatmo team
Reply from N. H.
I still haven’t received my order . Please advise on a date as it has been 3 months! Still no delivery date.
Show exchanges Hide exchanges -
R. G.
3 Dec 2024
Verified reviewA little slower to respond than expected. Gave me advice that I had already tried. Couldn't fix the problem with my Indoor Camera but offered me a 25% discount on a new one (still quite expensive). Having ordered, it apparently got stuck at French customs and was eventually returned to the warehouse. I had to follow it up. resulting in a new item being sent. It still hasn't arrived 12 days later and I am having to chase again.
Reply from Shop.netatmo.com
Dear Richard, Thank you for your review, This is not the experience we want you to have, the delay of response from our support team may be longer than usual as we are facing an unprecedented level of enquiries about our products, rest assured we will get back to you shortly and help you resolve this situation. Have a nice day, The Netatmo team
-
D. W.
29 Nov 2024
Verified reviewI cannot believe how poor the Customer Service has become. Six years of using the product has seen some success early on when I could discuss the problems with a live interactive conversation. This Autumn saw early problems with the thermostat and no contact possible by telephone. I phoned the parent company and was informed by them that they had no contact number for Netatmo, believe it or not. Contacting TechSupport eventually commenced via a Contact Form and subsequent emails. Absolutely useless they did not begin to solve my problem and I agreed to purchase a new thermostat to see if it would produce a reliable system. No such luck, it could not configured despite many attempts starting from restarting the router and then the relay. Gave up and decided to return the product. The Return System has started a whole new set of problems, initially I could not get the link to work and e new contact took over the problem and I was able to establish a acknowledged Return and then print the Return Label. That is another problem when starting the print procedure I get a system error 505, end of story and I am now waiting for Tech Support informing me how to produce a Return Label. I have 9 radiator valves to dispose of as Netatmo Radiator Valves are hard link to the Netatmo Thermostats. The troubles started when a Radiator Valve developed a fault and I was told by Netatmo that it had developed a fault and had to be returned to them to have it replaced, but I was advised that it must be returned to the Retailer. I started this procedure and soon discovered that the Retailer had to Return it to the Wholesaler who would return it to Netatmo. This procedure started on 16 October 2024 and so far absolutely no feedback from any party, need I say more? Netatmo are based in France and operate entirely from a French location in South West France and my advice, from a committed europhile to UK residents would be to avoid at one’s own risk
Reply from Shop.netatmo.com
Hello, Thank you for your comment. This is not the experience we would like you to have. We have received and responded to your support request. If you have any questions, please do not hesitate to contact us at helpcenter.netatmo.com/hc. We wish you a good day. The Netatmo team
-
C. J.
29 Nov 2024
Verified reviewAppalling customer service unfortunately I have invested a fortune on your products but yet again let down by inferior products and services
Reply from Shop.netatmo.com
Dear Charlie, Thank you for your review. Our priority is to offer you the best user experience possible. If you want to share your feedback or if your product is not functioning properly, please contact us at helpcenter.netatmo.com/hc, we will be happy to help. Have a nice day, The Netatmo team
-
C. W.
29 Nov 2024
Verified reviewHasn't arrived yet got sent back because of missing paperwork so now waiting for it to be sent again. Its been a month already so really not impressed. All my other products are find but this has been hard work to get for the doorbell I've had for 7 monthsjust sat around 🙈
Reply from Shop.netatmo.com
Dear Christian, We thank you for your feedback. This is not the experience we want for you, please rest assured that the situation encountered with your order is exceptional, and that we are currently taking measures to ensure that this situation does not happen again. Your package has been reshipped from our warehouse and the tracking number has been sent to you by email. We remain at your disposal for any questions on helpcenter.netatmo.com Have a nice day, The Netatmo team
-
N. D.
16 Nov 2024
Verified reviewMemory card purchased, it was a simple swap and scan as per instructions. Full function restored.
-
A. A.
16 Nov 2024
Verified reviewI don’t like this product at all. I invested over £1000 and it all gone down the drain. Product is so difficult and challenging to bring back to work when it disconnects. All my product I bought from indoor cameras, 4 sensors, alarm siren, outdoor camera with siren and door bell is not working over a year and a half. There is no engineer in uk you can call to come and help. I am very disappointed. I have contacted the manufacturer in France for so many times but to no avail. I have to invest in another security brand. What a disappointment of apple recommend product. I need answers from the manufacturer please.
Reply from Shop.netatmo.com
Dear customer, Thank you for your review. Our priority is to offer you the best user experience possible. If you want to share your feedback or if your product is not functioning properly, please contact us at helpcenter.netatmo.com/hc, we will be happy to help. Have a nice day, The Netatmo team
-
S. C.
16 Nov 2024
Verified reviewEverything went smoothly when ordering my thermostat. It arrived well packaged and on time and was what I ordered. This was a replacement for another netatmo wireless thermostat where the display had become unreadable. Setting the new one up was fiddly but there are decent videos on how to install and test the unit. A moderately competent DIYer could replace it. Installing one when there was not one installed before is alot more difficult and best left to an electrician.
-
R. B.
21 Oct 2024
Verified reviewEasy to find and order what I needed. Delivery was swift and communication good.
-
P. C.
16 Oct 2024
Verified reviewAll good
-
S. M.
16 Oct 2024
Verified reviewFast and efficient service. I was delighted how quickly I was helped with identifying the problem and directed on what to buy to solve it.
-
H. M.
9 Oct 2024
Verified reviewA great product. Had to get a help with the installation through the help email which worked well and one response and I had the whole thing up and running in my home
-
M. P.
8 Oct 2024
Verified reviewReally easy to order and got tracking updates, not much more to ask for!
-
J. C.
8 Oct 2024
Verified reviewQuick delivery and reasonable price
-
R. L.
5 Oct 2024
Verified reviewThe product, once working, is good. Plenty of data and website works well. However, the setup process is terrible at best. I am pretty tech savvy but I cannot get this product to install, trying to add units to an existing weather station. Considering binning the lot and starting with another brand.
Reply from Shop.netatmo.com
Dear Richard, Thank you for your review. You can contact our customer service via our HelpCenter here: helpcenter.netatmo.com/hc You will find articles that explain product features and others that will guide you step by step to install the product but also, instructions to return products. To send a message, select the article closest to your request then click on 'send us a message' at the bottom of the article. Have a nice day, The Netatmo team
-
A. J.
5 Oct 2024
Verified reviewGreat way to extend my main device and monitor air quality and temperature around the house and garage. Easy to connect each device and pretty robust linkage since.
-
A. A.
25 Sept 2024
Verified reviewStill has not arrived. I have raised two tickets and chased, initially Netamo replied saying they were looking into it, but since then I have not heard anything! Very difficult to understand why they will not communicate with me. My purchase was two cameras, so a significant outlay. If no reply this week I will contact my credit card comptforna refund.
Reply from Shop.netatmo.com
Dear Hayden, Thank you for your review, This is not the experience we want you to have. Your package was returned to the sender and following your exchange with our customer service, a replacement order was placed which hasbeen shipped. We remain at your disposal for any questions at helpcenter.netatmo.com/hc. Have a nice day, The Netatmo team
Reviews displayed in chronological order