Review Summary
Quirumed is often described as easy to deal with, with clear updates, quick delivery and products that arrive well packed and as expected. Customers also mention sturdy beds, comfortable chairs and useful advice when choosing the right item, while a few negative experiences point to damaged parcels, missing updates and delivery or import charges that were not made clear.
Delivery
"Fantastic item with fast delivery"
"Know their products,very professional, delivery spot on, would definitely use this company again without hesitation 10/10."
"Didn’t make import charges clear, had to return parcel from customs and now not giving my refund back! Do not order !!!"
-
Adele H.
14 Nov 2025
Verified reviewI would give 0 stars and advice no one to ever use this company! Ordered a sink it arrived smashed and we still haven’t received the refund months down the line. Had to go online order a second full unit which we have still not received. I have asked for the matter to be taking further but no one is getting back to us to resolve this situation. If “diabolical” was an option on your review then this is the option I would select. DO NOT ORDER FROM THIS COMPANY!!!
Reply from Quirumed.com
Hello, We’re truly sorry to hear about your experience with your order and the difficulties you’ve faced in getting a resolution. the problem is that we require a copy of a bank statement with the name of the account holder plus the IBAN number. We need this for fraud protection. We have recieved documents from you however, they are not what we it required as the the IBAN sent doesn´t have a account holder name next to it Under the cicrumstances you case was passed to the finacial directors to authorise and we shall get back with the confirmation of the refund shortly. Thankyou for your patience during the proces and we apologise for the inconvenience caused.
-
Ashleigh G.
14 Nov 2025
Verified reviewVery unhappy with how I was dealt with and spoken to after ordering this, I spent 700 pound on the chair then when I was contacted I was spoken to like absolute dirt, waited in all day on the Tuesday as stated for delivery for it not to turn up even tho it was for my daughter for starting work on the wednesday so she had to cancel and loose work thru this then a got a telephone call on the tuesday night starting I needed to pay another 155 pound for delivery and the goods had not even been realised even tho no one had informed me it wasnt getting delivered so sat in house all day lost money for absolutely nothing, then when it came it was dumped in my front street no offer of any help for me or my daughter and driver could see was just us and drove away,.
Reply from Quirumed.com
Hello, Thank you for sharing your experience with us. We sincerely apologise for the inconvenience and frustration this situation has caused you and your daughter. We understand how disappointing it is when expectations aren't met, especially regarding your order. We have had no contact from you since the order was sent and so we understand your frustrations were due to a lack of contact with TNT the transport agency. The items was sent on the 28/10 and delivered on the 07/11 and inside the delivery time put on oue website however we apologise if you had poor communication from the transport agency firstly regarding paying the customs, secondly from the not iving clear informatin on the delivery date and thirdly rergarding the delivery and leaving it outside of your house. PLease note in the future it is possible to avoid such problems by contact us directly the seller if you have any issues. We have an account manager with TNT who can liase directly with customs and the delivery depot to get any problems resolved avoiding delays due to communication problems with the transport agency. Thankyou for your patience during the proces and we apologise for the inconvenience caused. Kind regards. Quirumed team
-
Mark A.
31 Oct 2025
Verified reviewThe navigation of the site is quite straight forward..the order the updates and quickness of delivery was great.
Reply from Quirumed.com
Hello, and thank you for your feedback! We're glad to hear that you found our site easy to navigate and appreciated the speed of our delivery. If you have any further suggestions or specific areas where we can improve, we would love to hear from you. Your insights are valuable to us! quirumed.com team
-
Sarwan J.
25 Oct 2025
Verified reviewReceived my wheelchair on 1st August. I ordered a spare battery the same day Noticed straight away that the footrest was bent. After back and forward with emails and sending photos of the damaged footrest..They decided to replace the footrest. Having not received both items for awhile. I actually managed to speak to someone on the phone (Neil) who was very helpful. Having still not received my items. I again manage to make phone contact but this time to a very unhelpful female who put the phone down on me. Due to the faulty footrest I have not really used the wheelchair. In the meantime I've been receiving demands from FedEx for excise duty which i am exempt from being registered disabled. but will take time to resolve with FedEx who informed that querimed can sort this at point of order but don't. I finally received the footrest and battery towards the end of Sept. Nearly two months later. I appreciate sometimes circumstances go against you and these things happen. But now I'm using the wheelchair more often. Im finding that the battery is losing its charge very quickly. I fully charged the battery but did not use the chair for 3 weeks due to health issues and found the battery had lost nearly 2 bars. I haven't got the energy to do anything about this battery as I can't face weeks of emails going back and forward so have just given up. Hope you have more luck
Reply from Quirumed.com
Hello, Thank you for sharing your experience with us. We sincerely apologise for the difficulties you've faced regarding your wheelchair and the slow delivery of the replacement parts. We hve a problem with the transport agency who return the items to us by error. We resent the footbar and battery out however, the battery was held in transit due to inspections as it was a lithium battery. Thankyou for your patience during the proces and we apologise for the inconvenience caused. Best regards. Quirumed team
-
Hannah G.
3 Oct 2025
Verified reviewThe machine stopped working soon after purchase and I still have no resolution to my complaint after an entire month
Reply from Quirumed.com
Hannah Can you confirm if the manufacturers called you and if the problem is resvoled or do we need to collect it?
-
Darren H.
11 Sept 2025
Verified reviewThe courier they use is terrible (TNT). TNT's own employees admitted they wouldn't use TNT if there was another option. Item got held up at customs and when I got in touch with quirumed they had zero interest in helping but then I guess they already had the money. They won't be getting any more from me however. All they did was repeat back what I'd already told them and told me to ring the TNT phone number which I'd already explained was disconnected. I did eventually get my item after about 6 weeks and many phone calls to TNT where I was given conflicting advice. Overall a terrible experience.
Reply from Quirumed.com
Hello, Thank you for sharing your feedback. We genuinely apologise for the issues you experienced with the courier service and the delay in receiving your item. Your concerns are important to us, and we will address them with TNT to improve our customers’ experiences in the future. We appreciate your patience during this time. Best regards. quirumed.com team
-
Sarwan J.
5 Sept 2025
Verified reviewHaven't received it yet. It's been 3 weeks since ordering
Reply from Quirumed.com
Hello, We’re truly sorry to hear that you haven't received your order yet and understand how frustrating this must be for you. We have opened up a case with them. It looks in principal like the item is lost during transit. We will have the confirmatio shortly but if it is would you like for us to send a new products out or would you prefer a refund? Thankyou for your patience during the proces and we apologise for the inconvenience caused.
-
David S.
16 Aug 2025
Verified reviewVery swift professional service,great quality product would highly recommend
-
Zaneta S.
13 Aug 2025
Verified reviewVery good
-
K. K.
13 Aug 2025
Verified reviewExcellent service and product. Highly recommend this company
Reply from Quirumed.com
Hi Kathleen Thank you so much for your kind words and positive feedback.
-
Nhung D.
13 Aug 2025
Verified reviewWrong item delivered and customer service is so slow to address the problem. Mostly 10days but nothing happens to deal with the wrong item. It has been affecting our plan of expansion and daily operations due to their massive sizes.
-
Aida P.
13 Aug 2025
Verified reviewGreat customer support over the phone and via email. Everything was explained well and questions answered. Had issues with making payment with the bank card so did bank transfer, this took a day to verify payment but since this was done, order was shipped quickly.
Reply from Quirumed.com
Hello, Thank you so much for your kind words! Best regards. quirumed.com team
-
Ella T.
13 Aug 2025
Verified reviewPrompt and customer services responses.
Reply from Quirumed.com
Many thanks!
-
Sweet S.
29 Jul 2025
Verified reviewGreat service! Delivery faster than expected! Recommending! Trusted website/ Brand!
-
Bella P.
14 Jul 2025
Verified reviewVery surprised at how great this whole process was. After making the purchase I read the reviews and panicked, but not only were they super fast to deliver but really helpful the whole time too. Did NOT have to pay import duties either.
-
Izabela B.
10 Jul 2025
Verified reviewEverything was absolutely phenomenal. The communication with company , the instructions, informations, delivery was very quick and without any problems. The bed is FANTASTIC ‼️‼️‼️ I am really recommend this company and this bed
-
Raphaelle D.
27 Jun 2025
Verified reviewVERY BAD. I passed 2 orders and I have issues with both orders. The customer service is almost inexistent. After 10 emails sent, photos and videos of the issues sent to them too: I still haven't got a decent answer from them for a resolution. SUPER DISAPPOINTED :-(
Reply from Quirumed.com
Raphaelle We have sent emails. The technician has said Neil, the piston is as good as it is, it needs to be like this as it is pressurised and so which when somebody is sat on it applies pressure and it then locks into place. We can send new armrests if this will resvole the problem?
Reply from Raphaelle D.
Incorrect. I have tried and sat on it with a friend and it does not go in further, so it’s impossible to secure the screw or to have the chair safe to use. It DOES NOT LOCK INTO PLACE. And the armrests are missing, as explained many times now, but also the headrest doesn’t fit in the chair. I have sent you multiple emails and photos and videos and you are really unhelpful. Be sure that I won’t leave you good reviews online for wasting my time so much. With the other chair and the paper roll holder, you sent me the wrong one. I did send you a video already, but there it goes again. What a poor customer service you give….. I wish to return it as you are being really unhelpful with my issues at this point.
Show exchanges Hide exchanges -
Christine M.
19 Jun 2025
Verified reviewThis is my second time ordering from Quitumed. I’m based in the UK and my machine came within 10 days. Very happy either way the quality of their equipment and I will continue to order with them in the future
Reply from Quirumed.com
Hello, Thank you so much for your feedback! Warm regards, Quirumed Team
-
Colin P.
19 Jun 2025
Verified reviewPoor, their communication is not effective. I have not received the battery I ordere and have not had word from them on what they would do.
Reply from Quirumed.com
Hello Colin We have a problem with the stickers that were put on the box. FedEx say that unfortunately they need to be changed.We have asked for them to return the item to us and we'll process the refund shortly.
-
Tracey W.
24 May 2025
Verified reviewExcellent service, quick and easy process, prompt delivery.
Reply from Quirumed.com
Hello! Thank you so much for your kind words! Best regards, The Quirumed Team
Reviews displayed in chronological order